Studentgrupp Umeå

Picture of Per Hallberg
Uniaden 2015
by Per Hallberg - Thursday, 19 November 2015, 8:57 AM

Ämne: Engagerade studenter till Uniaden

Hej!
Mitt namn är Jane och är student under CS-sektionen. Jag är i år engagerad i Uniaden som marknadsföringsansvarig. Det är mitt jobb att nå ut till studenter från alla olika sektioner. Uniaden är Umeå universitets arbetsmarknadsmässa som hålls i januari varje år.

Vi har just nu en ansökan öppen om att man kan engagera sig som värd för Uniaden 2016. Det innebär att man arbetar under mässdagen den 26 januari 2016. Vi har olika poster som värd, den populäraste är företagsvärd och är även den jag kommer förklara.

Som företagsvärd arbetar man som närmast kontaktperson till ett företag. Man håller telefonkontakt innan mässan och under mässan står man med dem i montern och hjälper till. Detta är som student ett drömläge om man vill knyta företagskontakter inför arbetslivet. Studenten får i ansökan själv välja företag som man vill arbeta med.

För era studenter är kanske dessa företag intressanta:

Boliden Mineral
Eurocon Engineering
Bosch Rextroth

Komatsu Forrest

Ålö

Volvo group

Skanska
Vattenfall

Det finns även många många fler att välja mellan. 

Ansökan till värd stänger nu på söndag, 22 november och ansökan gör man på vår hemsidan www.uniaden.com. Det hade varit kanon om ni kunde vidarebefodra denna information till studenter på ert program. Det är chans man inte vill missa!

För mer frågor är det bara att höra av sig till mig på marknadsforing@uniaden.com

Med vänliga hälsningar

Jane Bertheim

Marknadsföringsansvarig