Forum för kull H17 för frågor som rör kull H17

Picture of Björne A Lindberg
Kanske inte Flytt av samlingsveckan på ellära2!!
by Björne A Lindberg - Wednesday, 8 November 2017, 8:19 AM

Hej igen!

Ingen bokar resa eller ledighet från jobb eller liknade under dagen. Avvakta ett slutligt besked om datumet.

Vi har stött på patrull med flytten. Några av er studenter har redan bokat resa och någon en lång sådan. Har vi lagt ut en planering så försöker vi att bara ändra den om det inte medför besvärligheter för någon.

Jag pratar med kursansvarig under dagen och ser om det finns mäjlighet att inte flytta samlingsveckan utan behålla den på tidigare lagd vecka, dvs v 9.

Jag återkommer så snart vi bestämt hur vi ska göra.

/Björne

Picture of Fredrik Edberg
Svar: Kanske inte Flytt av samlingsveckan på ellära2!!
by Fredrik Edberg - Wednesday, 8 November 2017, 8:43 AM

det är synd att det ändrar sig, nu har jag till exempel tackat ja till en tjänsteresa v9 för att tiden flyttades till v7. Så blir det v9 igen så kan till exempel inte jag delta. jag tolkar utskick som att det gäller och att bedömningar och riskanalyser har genomförts innan de skickats ut. Tråkigt om det ska ändra sig igen.

Re: Kanske inte Flytt av samlingsveckan på ellära2!!
by Björne A Lindberg - Wednesday, 8 November 2017, 9:33 AM

Hej!

Samlingsveckan för ellära 2 återgår till vecka 9.

Ber om ursäkt för ev. besvär detta medfört!

/Björne

Picture of Elin Karlsson
Svar: Re: Kanske inte Flytt av samlingsveckan på ellära2!!
by Elin Karlsson - Wednesday, 8 November 2017, 11:37 AM

Hej, vad innebär det om man inte kan? Får man skippa kursen det berör och hoppas att det går nästa år? Jag kan omöjligt vecka nio och det talade jag om redan på första träffen i Skellefteå så blev väldigt glad när du skrev om flytt, men ändrat igen. Har jag något alternativ? MVH Elin

Picture of Fredrik Edberg
Svar: Re: Kanske inte Flytt av samlingsveckan på ellära2!!
by Fredrik Edberg - Wednesday, 8 November 2017, 11:58 AM

Ja det blev ju helt plötsligt samma för mig nu då jag bokat upp mig på en tjänsteresa utomlands under v9 när det nu framgick att det var v7 som gällde. Tråkigt nör det går ut med ändringar som sen dras tillbaka lika fort. Vad gör man om man nu inte kan delta den veckan?

Picture of Elin Karlsson
Svar: Kanske inte Flytt av samlingsveckan på ellära2!!
by Elin Karlsson - Wednesday, 15 November 2017, 1:12 PM

Jag skulle uppskatta ett svar :)

Re: Svar: Kanske inte Flytt av samlingsveckan på ellära2!!
by Björne A Lindberg - Wednesday, 15 November 2017, 3:43 PM

Hej!

Det finns inget generellt svar på vad man ska göra om man missar ett tillfälle för ett obligatoriskt moment då det varierar mellan olika kurser. Det är den kursansvarige läraren som hanterar det.

Det jag väl ändå kan säga är att alla obligatoriska moment på en kurs ska genomföras och att det ska erbjudas nytt tillfälle för studenter som missat första tillfället.

Jag vet inte säkert hur det sköts för ellära 2 men tror att det tidigare år erbjudits tillfälle att göra laborationerna under samlingsveckan på "Analog elektronik för elkraftingenjörer". Då används tid som egentligen ska användas för den kursens laborationer men de laborationerna är dock möjliga att göra på egen hand.

Någon gång har det gått att göra laborationerna med studenter på campuskurser. Men de gör inte laborationerna samlade i tid på samma sätt som vi gör på samlingsveckan utan då blir det utsträckt under flera veckor vilket ju i praktiken gör det möjligt bara om man bor i närheten.

Hälsn

/Björne