Forum för kull H15 för frågor som rör kull H15

Picture of Björne A Lindberg
Anmälan för att presentera exjobbet samt boende 29-30/5
by Björne A Lindberg - Tuesday, 15 May 2018, 9:21 AM

Hej!

Nu finns ett anmälningsformulär för att anmäla presentation av exjobbet 29-30 maj där ni även beställer ev boende.

Sista anmälningsdag är 22 maj och försäkra er först om klartecken från era resp handledare till den muntliga redovisningen.

Länk till formuläret:

https://bonusuppgifter.research.ltu.se/elkraft/mod/feedback/view.php?id=272

/Björne

Picture of Patrik  Våglöf
Svar: Anmälan för att presentera exjobbet samt boende 29-30/5
by Patrik Våglöf - Tuesday, 15 May 2018, 10:02 AM

Hej! 
Bra att det kommer upp ett förtydligande om boende,är denna tidsplan är avstämd med Miun? 
Denna information är vad vi har att tillgå ifrån dom:

• 22 resp. 23 maj: Sista dag att skicka in första draft till Uppsatsen för Automations- resp. Elkraftsingenjörer
      • Examinatorn bedömer om rapporten är opponerbar och examinerbar. Obs att examinator i detta skede INTE kommer att granska rapporten för att kunna godkänna eller underkänna den. Det sker efter presentationen. Att arbetet godkänns för presentation innebär alltså INTE att exjobbet per automatik också kommer att bli godkänt utan ytterligare kompletteringar.
      24 resp 25 maj får Automations- resp. Elkraftsstudenter en lista på vilka arbeten som godkänts för presentation samt vilka tvp arbeten varje student ska opponera på

Så min fråga är hur är det tänkt när anmälningen stänger den 22:a men vi får först besked den 25:e om vårat arbete är godkänt för presentation? 

Mvh 
Patrik 

Picture of Martin Pettersson
Svar: Anmälan för att presentera exjobbet samt boende 29-30/5
by Martin Pettersson - Tuesday, 15 May 2018, 10:32 AM

Samma datum gäller för oss på LTU. Det är helt uppenbart att det är en omöjlig situation i tidsplanet, men man kan alltid chansa på att man blir godkänd för redovisningen.

Re: Svar: Anmälan för att presentera exjobbet samt boende 29-30/5
by Björne A Lindberg - Tuesday, 15 May 2018, 10:42 AM

Hej!

Hade missat den informationen..

Saken är den att vi flyttade tillbaka redovisningarna 2 dagar pga brännbollsyran i stan. -Det var helt omöjligt att hitta boende de ursprungliga datumen.

Och vi behöver en veckas framförhållning för boendet och mat till exjobbsmiddagen.

Jag har ändrat frågeställningen till "Har för avsikt.." och när ni fått det slutliga beslutet om redovisning så får vi ev justera siffrorna då. Men förhoppningsvis så kan alla som har för avsikt att redovisa också redovisa. Det viktiga är att jag får någotsånär verkliga siffror på boende och mat i tid.

/Björne

Picture of Alexander Wikman
Svar: Re: Svar: Anmälan för att presentera exjobbet samt boende 29-30/5
by Alexander Wikman - Wednesday, 16 May 2018, 3:51 PM

Finns det ytterligare information om middagen som anordnas på tisdag kväll?
Vart kommer den att hållas?
Vilka är inbjudna? är det bara vi elever och lärare eller kommer det utomstående också?
Dresscode? ska man ha slips och kostym eller kan man komma i flanellskjortan och gummistövlarna?

MVH Alexander

Re: Svar: Re: Svar: Anmälan för att presentera exjobbet samt boende 29-30/5
by Björne A Lindberg - Thursday, 17 May 2018, 9:10 AM

Det är inte helt löst än...

Det visade sig att det ställe vi brukar vara på renoverar just den här perioden och kan inte ta emot oss.

Och sedan har det varit ett elände att hitta ett alternativ i närheten av universitetet som kan ta emot 45 personer på en 3-rätters middag och som inte är alltför blodigt dyr.

Det som gäller just nu är kårhuset Origo. Vi har klart med en cateringfirma som ordnar mat, servering och allt runt omkring men jag har inte fått den sista bekräftelsen från Origo att vi har lokalen. Så fort jag får den så är vi hemma. -Annars så får vi leta vidare...

Inbjudna har vi tänkt oss studenter, handledare och inblandade företag. Inbjudna är också vänner och släkt men de får betala för maten. Inget krav på slips och kostym men det ger ju ett "värdigare" intryck och en annan stämning. Kommer man i stövlar och gummistövlar så får man ändock ändå vara med.

Jag hoppas verkligen att det ska lösa sig!!

/Björne

Picture of Math Bollen
Re: Svar: Anmälan för att presentera exjobbet samt boende 29-30/5
by Math Bollen - Tuesday, 15 May 2018, 9:42 PM

Enda jag kan rekommendera är att skicka utkast av din rapport i god tid till din universitetshandledare/examinator så att du får godkännandet i tid.

/Math