Forum för kull H15 för frågor som rör kull H15

Picture of Björne A Lindberg
Kurshemsida för exjobb på Umeå universitet VT18
by Björne A Lindberg - Thursday, 4 January 2018, 9:27 AM

Hej!

Nu finns hemsidan för er som skriver exjobbet på Umeå universitet uppe:

https://www.moodle.umu.se/course/view.php?id=1520

Ni registrerar er på hemsidan med kursnyckel exjobb18

Vartefter ni får klart med företag, företagshandledare, titel och kort beskrivning kan ni lägga in det på hemsidan under "Anmälan för exjobb" så försöker vi matcha ihop er med en universitetshandledare så snart som möjligt.

Hälsn

/Björne

Picture of Erik Runa
Re: Kurshemsida för exjobb på Umeå universitet VT18
by Erik Runa - Monday, 29 January 2018, 11:16 AM

När kan vi Miun-studenter förvänta oss att kunna anmäla oss samt få lite mer information om tider, datum och själva processen?
Är det 27'e Mars som gäller som startdatum för alla lärosäten? Företaget jag ska vara på vill veta datum.

MVH // Erik

Picture of Kent Bertilsson
Svar: Re: Kurshemsida för exjobb på Umeå universitet VT18
by Kent Bertilsson - Monday, 29 January 2018, 12:10 PM

Datum för kursen är densamma oavsett lärosäte. Kontakta mig och Johan med förslag på exjobb så godkänner vi om det är lämpligt som exjobb och uppfyller de krav som ställs. Vi kommer senare att lägga till alla er som kontaktat oss angående arbetet och registrera er på en Moodlesida kring exjobbet innan det drar igång. 

Picture of K W
Svar: Re: Kurshemsida för exjobb på Umeå universitet VT18
by K W - Tuesday, 30 January 2018, 9:15 AM

Hej!

Vi har fått mycket information från de tre inblandade Universiteten om att det är viktigt att starta tidigt, detta har vi fört vidare mot våra uppdragsgivare. Nu när flera av oss studenter ordnat ett examensarbete så kommer vi inte vidare. Detta är ett problem eftersom vi nu ser ut som ordentliga latmaskar för uppdragsgivaren. 

Vi studenter måste återkoppla och föra dialog med våra uppdragsgivare, kommer denna kurshemsida i Februari eller i slutet av Mars? Jag personligen struntar i när, men vi måste ha ett datum till uppdragsgivaren.

Hälsningar,

Karl

Picture of Erik Runa
Re: Svar: Re: Kurshemsida för exjobb på Umeå universitet VT18
by Erik Runa - Wednesday, 31 January 2018, 9:32 AM

Jag skickade uppdragsbeskrivning till dig och Sidén för någon vecka sedan. Sidén tyckte det såg bra ut. Har du fått det?

Sundsvall Elnät undrade om jag och Patrik (vi ska skriva där båda två) kunde börja den 26'e Mars. Skulle det funka? Är det den veckan som gäller?

MVH // Erik