Forum för kull H15 för frågor som rör kull H15

Picture of K W
Samlingsvecka mätteknik
by K W - Monday, 19 September 2016, 9:58 AM

Hej!

På blockschema står det att vi har samlingsvecka 49 i mätteknik så jag passade på att boka in så jag är i Sverige denna vecka. Nu när jag går in och kollar på schemat för veckan står det att denna samlingsvecka skall gå V48 (http://www.moodle2.tfe.umu.se/pluginfile.php/63142/mod_resource/content/13/Schema_samlingsvecka_ht16_ver%202.pdf)

Jag förutsätter att pdf filen är fel och att ni verkligen har ett uppdaterat blockschema där vi distansstudenter klart och tydligt kan se när ev samlingsveckor inträffar men jag och troligen fler studenter vill få detta bekräftat då det just nu är väldigt oklart.

Picture of Gudmund Hjelmqvist
Svar: Samlingsvecka mätteknik
by Gudmund Hjelmqvist - Monday, 19 September 2016, 10:16 AM

Jag har tittat på ovanstående planering och har sedan länge planerat in aktiviteter v48. Hittade på annan sida att träffen var v48 och om det stämmer tycker jag det är väldigt dåligt att ändra såhär, jag har bokat dyra biljetter sedan länge.

Picture of Per Hallberg
by Per Hallberg - Monday, 19 September 2016, 11:33 AM

Det är ett beklagligt misstag och beror på att veckonumreringen förskjutits detta år. Samlingsveckan var utlagd på samma datum som i fjol, men veckonumret har förskjutits ett steg nedåt. Samlingsveckan ligger v48 enl. kursschemat på moodlesidan.

Picture of K W
by K W - Monday, 19 September 2016, 11:40 AM

Kom ihåg att maila ut detta till samtliga i klassen så ingen missar att ni ändrat planeringen! Synd att det medför betydande merkostnader när ni inte kan ge oss korrekt information från början.